zaterdag 28 april 2018

Welkom op PHILO



Beste lezer, van harte welkom op Philo.
Enkele jaren geleden besloot ik mijn weblog, Cleanthes, te verwijderen. Vandaag wordt Philo geboren. Ik heb Cleanthes verwijderd omdat ik meer en meer het gevoel kreeg dat ik moest schrijven om zo snel mogelijk te publiceren. U zal hier wellicht minder vaak een nieuwe post aantreffen dan voorheen bij Cleanthes. Zoals ik vaak tegen mijn leerlingen zeg, kwaliteit boven kwantiteit.  
Op de verschillende pagina’s van deze weblog kan u vernemen wie ik ben en wat ik u als filosoof te bieden heb. Neem zeker eens een kijkje.  Ik wil u alvast meegeven dat ik er van overtuigd ben dat het de taak van een filosoof is om te analyseren en te spreken. Dat hoop ik via Philo te kunnen doen.
U zal merken dat er in eerste instantie toch regelmatig blogposten zullen verschijnen. Ik zal stapsgewijze een aantal blogposten van Cleanthes opnieuw publiceren. Tot mijn eigen verbazing vond ik op mijn computer meer dan zeventig pagina’s blogmateriaal. Ik wens u veel leesplezier.


Foto: Lise Verbeeck

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Humor als existentiebepaling

  Even in herinnering brengen: volgens Climacus bestaan er drie existentiesferen: de esthetische, de ethische en de religieuze. Ik heb deze ...